Helt nöjda kunder
Vår främsta målsättning är att vi ska ha helt nöjda kunder som inte bara känner att dom får det dom vill ha utan till och med lite bättre. Vi samlar våra kunskaper och referenser ifrån tidigare jobb, en idébank som nästa kund kan plocka ifrån.
Någon som ser lösningen från ett helt annat perspektiv.
Vår främsta målsättning är att vi ska ha helt nöjda kunder som inte bara känner att dom får det dom vill ha utan till och med lite bättre. Vi samlar våra kunskaper och referenser ifrån tidigare jobb, en idébank som nästa kund kan plocka ifrån. Varför gör vi så? Som enskild kund kan det ibland vara svårt att se helheten i ett pågående projekt. Med vår breddade kunskap och erfarenhet kan det vara skönt att som kund få nya infallsvinklar, någon som ser lösningen från ett helt annat perspektiv. Kunden har alltid en möjlighet att själv välja ut de idéer och tankar som känns mest komfortabla. Tillsammans brukar detta generera att lösningar växer fram och det som tidigare kanske var ett problem kan i slutänden bli till en inspirerande detalj som lyfter helheten i hela renoveringen, rummet, huset eller vad det kan tänkas vara.
En viktig komponent i ett fungerande boende är materialvalen. Vi handlar bara med kända fabrikat och leverantörer som vi vet går att lita på. Olika material påverkas av tid, solljus, slitage, väder, vind och inte minst av varandra det är något som alltid måste tas i beaktning. Att vi på Svensk byggtradition gärna arbetar med naturmaterial är självklart. Många av dagens konventionella byggmaterial har ofta en ”ersättare” som består av trä, kork, stål, sten eller lera som i många fall är både mer slitstark och estetiskt tilltalande. Dessutom innehåller det mindre oljor och giftiga ämnen som du som kund slipper vistas i. Självklart måste vi i många fall använda ”moderna” material men vi tycker att det alltid ska finnas en tanke och en frågeställning bakom beslutet innan man väljer att ta in detta i er boendemiljö.
Vi tror att med en öppen dialog från byggstart till slutbesiktning får man nöjdare kunder. Vi är alltid mån om kundens medvetenhet och delaktighet i projektet under hela byggtiden. I ett tidigt skede ser vi till att projektet är väl planerat och strukturerat. Det gäller allt från tider till kostnader, kontrakt utan överraskningar och löften som inte infrias. Detta tillsammans med hög kvalitet och lyhördhet vad kunden verkligen vill ha har vi sett som ett vinnande koncept.
Vi har en bred maskinpark med allt från containers till lastare och vagnar för transport av byggavfall, jordmassor och lyft på arbetsplatsen. Vi har egna byggställningar, laser och blandare. På så vis kan vi minska kundens kostnader samt dessutom få ett bättre flyt i vårt arbete.
Vanliga frågor och svar
Ja, vi har F-skatt, vilket vi styrker med att visa upp en giltig F-skatt innan kontraktsskrivning. Vill ni veta mer om varför det är viktigt att anlita företag som har F-skatt så gå in på skatteverket och läsa mer.
Vi gör i princip alla sorters byggjobb som t ex: tillbyggen, nybyggen, grunder, takbyten, fönsterbyte, altaner, omdränering, pooler, badrum, kök mm. Skulle vi få in en förfrågan på ett uppdrag som vi känner att vi inte har god kunskap och erfarenhet om så avsäger vi oss intresset med en gång och kan kanske tipsa dig om någon annan firma som är duktiga på just det.
Det är alltid svårt att ge ett pris utan att ha gjort en noggrann undersökning på plats. Vi kommer alltid ut till dig och mäter och undersöker ditt objekt först. Sedan behandlar vi uppgifterna i ett beräkningsprogram för att sedan kunna presentera en väl detaljerad kostnadskalkyl och en skriftlig offert. Detta kan ta lite längre tid men det är för att kunna presentera något för er som vi sedan kan stå för.
Ja vi skriver alltid ett avtal med våra kunder. Är det ett mindre uppdrag där det handlar om någon eller några dagars arbete är det inte säkert att vi kräver avtal men för det mesta och alltid om kunden kräver det. Vi tillämpar ABS09 och ROA-formulär 09 som är framtaget av konsumentverket som standardavtal vid renovering och tillbyggnation/nybyggnation. Vill ni veta mer om ABS09 och ROA-formulär 09 så kan ni läsa mer hos konsumentverket.
Ja. Verksamheten är försäkrad via Länsförsäkringar med ett uppdaterat objektsvärde och alla anställda är försäkrade via Fora arbetarskydd för kollektivanställda.
Ja, det är faktiskt det vi gör oftast. Totalentreprenad innebär att vi står för hela ansvaret och du som kund får dina fakturor från en leverantör. Vi sköter planering med underleverantörer som elektriker, VVS, våtrum mm. Alla våra underentreprenörer har godkända utbildningar och branschintyg inom sitt område.
Nej, vi brukar ha 2-3 byggen i gång beroende på hur stora och hur många vi behöver vara där. Grundregeln är att alltid bli klar med ett bygge innan vi påbörjar nästa. Ibland kan det vara både rimligt och mest praktiskt att ”pausa” ett bygge i väntan på t ex försenat material för att återkomma när varorna levereras.
Var kan problemen uppstå? Byggbranschen har i dag ett varierande rykte och allt för ofta består detta i missuppfattningar och dålig kommunikation tillsammans med bristande dokumentation. Oavsett om du som kund har ”allt” klart och planerat så kan det ibland vara svårt att översätta ”den” tänkta vision till ett klart bygge. En förutsättning för att lyckas riktigt bra med detta är att dokumentera ner så mycket som möjligt: ritningar, detaljer, materialval, eluttagsplacering m.m. Är man som kund förberedd på att en del krav ställs på en och man förväntas kunna delge information rätt i tid under byggets gång så har man mycket vunnit.